INFORMACJA DLA KUPUJĄCYCH
1. Zakup obiektów na Portalu odbywać się będzie docelowo poprzez:
- Aukcje Ciągłe – tradycyjne aukcje internetowe, w których wystawiającymi obiekt do sprzedaży są osoby prywatne oraz instytucje. Zakupu dokonuje się poprzez licytację i podanie najwyższej ceny (przebicie innych uczestników aukcji) i uregulowanie płatności w terminie i sposobem ustalonym przez sprzedawcę (PayPal, przelew bankowy, pobranie pocztowe itp.). Realizacji zakupu (wysyłki lub umożliwienia osobistego odbioru towaru) dokonuje sprzedawca (wystawiający obiekt).
- Aukcje Antykwaryczne – cykliczne aukcje internetowe przygotowane przez antykwariaty. Elektroniczny katalog aukcyjny zostanie wystawiony na Portalu kilka tygodni przed aukcją, a aukcja zakończy się w określonym z góry dniu. Zakupu dokonuje się poprzez licytację internetową w czasie rzeczywistym. W tej opcji możliwe jest również składanie tradycyjnych zamówień pocztowych (mailem lub zwykłą pocztą) przez klientów, którzy nie znają lub nie chcą korzystać z technik licytacji internetowej.
Wszelkie szczegóły związane z zakupem towaru w niedługim czasie znajdą Państwo w odpowiednich Regulaminach Aukcji.
2. Wprowadzimy system sprzedaży z gwarancją autentyczności „Zakup gwarantowany”. Niektóre, cenniejsze obiekty wystawione do sprzedaży aukcyjnej będzie można nabyć z Certyfikatem Autentyczności wystawionym przez współpracującą z portalem firmę antykwaryczną i aukcyjną - Antykwariaty Warszawskie Lamus. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza przy zakupie cenniejszej grafiki, widoków i map.
Zapraszamy do zakupów!
INFORMACJA DLA SPRZEDAJĄCYCH
1.Portal jest jedynie miejscem sprzedaży oferowanych obiektów. Administratorzy i właściciel portalu nie stają się właścicielami obiektów, są jedynie organizatorami sprzedaży, która odbywa się bezpośrednio między wystawiającym obiekt a nabywcą. Sprzedający, którym może być osoba prywatna lub firma (antykwariat) samodzielnie i na własną odpowiedzialność przygotowuje opis i fotografie obiektu, a płatności dokonywane są przez nabywcę bezpośrednio na konto wskazane przez wystawiającego obiekt, m. in. poprzez system PayPal, zwykłe przelewy bankowe, pobrania itp. Za zorganizowanie wystawienia i sprzedaży obiektów właściciel portalu pobierze od sprzedającego stosowne opłaty.
2. Wprowadziliśmy system sprzedaży z gwarancją autentyczności „Zakup gwarantowany”. Na życzenie sprzedający może dokonać na aukcji Sprzedaży Gwarantowanej Certyfikatem Autentyczności. W tym przypadku obiekty przed ich wystawieniem do sprzedaży należy dostarczyć do współpracującego z Portalem Antykwariatu i Domu Aukcyjnego Lamus (www.lamus.pl, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.) w celu uzyskania odpowiedniego Certyfikatu Autentyczności. Antykwariat Lamus pobierze z tego tytułu stosowną opłatę.
3. Oferta dla Antykwariatów. Poza sprzedażą na aukcjach stałych na portalu odbywać się będą cyklicznie Aukcje Antykwaryczne, co oznacza, że Antykwariat przygotuje elektroniczny katalog aukcyjny, wystawi cały katalog na Portalu kilka tygodni przed aukcją, klienci składać będą zamówienia elektronicznie zgodnie z tabelą postąpień, a aukcja zakończy się w określonym z góry dniu (lub w ciągu dwóch dni z rzędu). W tej opcji możliwe jest również składanie tradycyjnych zamówień pocztowych (mailem lub zwykłą pocztą) przez klientów, którzy nie znają technik licytacji internetowej. Sprzedaż, podobnie jak w przypadku Aukcji Ciągłych, odbędzie się bezpośrednio między wystawiającym obiekt (Antykwariatem) a nabywcą. Płatności dokonywane będą przez nabywcę bezpośrednio na konto wskazane przez wystawiającego obiekt (Antykwariat). Za zorganizowanie wystawienia i sprzedaży obiektów na Aukcji Jednorazowej właściciel Portalu pobierze od sprzedającego stosowne opłaty.
Zapraszamy do współpracy!