0. [Bajki La Fontaine’a]. Fables choisies [...] T. 1-4 (4 wol.) Paris 1755-1759.
[Bajki La Fontaine’a]. Fables choisies [...] T. 1-4 (4 wol.) Paris 1755-1759. Chez Desaint & Saillant. Chez Durand. De l’Imprimerie de Charles-Antoine Jombert, folio, frontispis (miedzioryt), k. tyt., s. XXX, XVIII, s. 124, tabl ryc. 70 (akwaforty, miedzioryty); k. [2], s. 135, tabl. ryc. 36 (akwaforty, miedzioryty, winno być 68); k. [2], s. IV, 146, tabl. ryc. 64 (akwaforty, miedzioryty, winno być 68); k. [2], s. II, 188, tabl. ryc. 47 (akwaforty, miedzioryty, winno być 69), inicjały, winiety i finaliki (miedzioryty), jednolite opr. z epoki, skórzane z szyldzikami, brzegi k. złoc.
Najsławniejsza, monumentalna edycja bajek Jeana de La Fontaine’a. Dzieło uznawane za jedną z najpiękniejszych ksiąg ilustrowanych wydanych we Francji. Jean de la Fontaine (1621-1695) wybitny poeta francuski XVII wieku, któremu sławę przyniosły bajki tworzone w oparciu o utwory antyczne, średniowieczne i renesansowe (bajki Ezopa, dzieła Horacego, Boccaccia, Machiavellego etc.) Napisane klasyczną francuszczyzną bajki zawierały w sobie głęboką wiedzę o ludzkiej naturze i naukę moralną okraszoną świetnym humorem i inteligencją. Ówcześni krytycy wychwalali je, stwierdzając, że są doskonałą lekturą zarówno dla dzieci i dorosłych, a także znawców i koneserów literatury. Ilustracje do oferowanego wydania przygotował Jean-Baptiste Oudry (1686-1755) wybitny francuski malarz i rysownik, pracujący m.in. dla króla Ludwika XV, słynny z przedstawień zwierząt i scen myśliwskich, projektów gobelinów, grafik. Według jego prac akwaforty i miedzioryty przygotowali najznakomitsi ówcześni rytownicy francuscy m.in. Charles-Nicolas Cochin, Jacques-Nicolas Tardieu, Benoît-Louis Prévost, Pierre-Quentin Chedel, Louis Lempereur. Opr: brązowa skóra marm., grzbiety siedmiopolowe, w polach 2. i 3. szyldziki z tytulaturą i numeracją tomu, tłocz. i złoc. zdobienia na grzbietach i licach. Brak 58 tablic. W t. 2 zmieniona kolejność kilku kart. Nieliczne strony naderwane i podklejone, kilka luźnych. W t. 4 zaznaczenia i kreślenia ołówkiem. Otarcia i drobne ubytki skóry na krawędziach oprawy, poza tym stan dobry. Pomnik XVIII-wiecznej francuskiej grafiki i sztuki drukarskiej.
Ilośc odsłon: 1531