0. Apoteoza rządów Marii Medycejskiej
[Peter Paul Rubens] –La Gallerie du Palais du Luxembourg peinte par Rubens,dessinée par les S. de Nattier, et gravée par les plus Illustres Graveurs du Temp, dediée au Roy...Paris (Paryż) 1710, chez le Sr Duchange Graveur du Roy, k. [2], tabl. ryc. 25 (w tym 3 rozkładane, miedzioryty), imperial folio, opr. płsk z szyldzikami i złoc. 14 500,-
Album rycin powstałych według jednego z najważniejszych dzieł sztuki barokowej – serii obrazów Petera Paula Rubensa p.t. „Historia Marii Medycejskiej”. Królowa Francji Maria Medycejska (1575-1642), żona Henryka IV, w 1622 r. zamówiła cykl obrazów mających ozdobić Pałac Luksemburski w Paryżu, a zarazem stanowić apoteozę jej rządów (sprawowanych po śmierci męża, aż do wstąpienia na tron Ludwika XIII). Rubens (1577-1640), jeden z najwybitniejszych malarzy epoki baroku, w latach 1623-1625 namalował cykl 24 płócien (planowany cykl poświęcony Henrykowi IV nigdy nie powstał). Od 1802 r. obrazy stanowią ozdobę muzeum w Luwrze. Album w formacie imperial folio zawiera portret Rubensa oraz graficzne przedstawienia wszystkich 24 obrazów (w tym 3 rozkładane ryciny). Według szkiców braci Nattier: Jean-Marca (1685-1766) oraz Jean Baptiste’a (1678-1726) rytowali najwięksi ówcześnie graficy (m.in. Jean Audran (1667-1756), Edelinck, Gaspard Duchange (1662-1757), Bernard Picart (1673-1733). Karta tytułowa oraz karta z wprowadzeniem także rytowane. Z kolekcji Tomasza Maczugi (1946-2013), znawcy dawnej grafiki, bibliofila (pieczątka). Grzbiet 7-polowy, z delikatnymi złoceniami i tytułem na dwóch szyldzikach. Niewielkie, charakterystyczne zabrudzenia pap. (miejscami blady ślad zalania), blok lekko poluzowany (miejscami wzmocniony), otarcia oprawy, drobne ubytki grzbietu (szyldzików). Mocne odbitki na grubym papierze, wspaniałe grafiki oddające wiernie mistrzostwo pędzla Rubensa.
Ilośc odsłon: 834