Breviarium Romanum. Parisiis (Paryż) 1519. T. Kerver, 8°, k. 132; 96; [193], w tekście tabl. ryc. 4 (drzeworyty), liczne inicjały i drzeworyty figuralne w tekście (głównie sceny z Nowego Testamentu), opr. renesansowa z epoki skóra ze ślepymi tłoczeniami naciągnięta na deskę.
Piękna edycja, ozdobiona czterema całostronicowymi kompozycjami wielofiguralnymi oraz licznymi inicjałami i małymi rycinami figuralnymi w tekście, ukazującymi sceny ze Starego Testamentu. Ilustracje wykonano przy użyciu bardzo rzadkiej odmiany drzeworytu, tzw. drzeworytu śrutowego (groszkowego), stosowanego na pocz. XVI w. do zdobienia głównie Godzinek. Na przedniej okładzinie wytłoczony ślepo superekslibris zakonu jezuitów i ich dewiza. Na tylnej wizerunek Najświętszej Marii Panny. Thielman Kerver (zm. 1522), drukarz pochodzący z Koblencji, a w późniejszym okresie nakładca paryski. Współpracowali z nim drzeworytnicy Georg Wolff i Jean Philippi. Specjalizował się w wydawaniu brewiarzy i „livres d’heures”. Brak 11 pierwszych kart, które zastąpiono faksymiliami wykonanymi na specjalnie dobranym papierze. W części 2 karty 34, 44, 58 i 77 z ubytkami marginesów zachodzącymi nieco na tekst (na karcie 77 brak uzupełniono dopisanym tekstem); w tejże części na kartach 50 i 51 kilka ustępów zamazanych atramentem w epoce (błędy tekstu); na trzech kartach części 3 uzupełnione ubytki tekstu. Na wyklejkach wpisane odręcznym pismem z epoki teksty dodatkowych modlitw. Rzadkie.
Bibl.: A. Claudin, Histoire de l’imprimerie en France au XV et XVI s., Paryż 1901, t. 2.
Ilośc odsłon: 1134